» » » قرآن، جلوه‌ای بی‌بدیل از هنر است/ لزوم گسترش هنر قرآنی در سراسر كشور


27 آبان 1396
قرآن، جلوه‌ای بی‌بدیل از هنر است/ لزوم گسترش هنر قرآنی در سراسر كشور

رئیس جهاد دانشگاهی فارس، قرآن را جلوه‌ای بی‌بدیل از هنر دانست و بر لزوم گسترش هنر قرآنی در سراسر كشور تأكید كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مسعود رستگار، رئیس جهاد دانشگاهی فارس روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی ۲» كه در محل جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: سبك زندگی اسلامی و قرآنی بسیار مطلوب است و باید تلاش كنیم تا به این سمت حركت كنیم.

وی افزود: اگر قرار است كه زیست ما قرآنی باشد باید حداكثر انس را با قرآن پیدا كنیم تا بتوانیم در جای جای حیات خود از آن استفاده كنیم.

رستگار، قرآن را جلوه‌ای بی‌بدیل از هنر دانست و گفت: دومین جشنواره قرآن و هنر برای این برگزار شده است تا بتوانیم با استفاده از هنرمندی جوانان خود، هم یكی از راه‌های ورود به عرصه فعالیت‌های قرآنی را برای آنان به منصه ظهور برسانیم و هم معرفت و اندیشه دینی جوانان خود را تعمیق بخشیم.

رئیس جشنواره سراسری «شهود قدسی ۲» با بیان اینكه این جشنواره در سال جاری با محوریت زندگی برگزار شده است، گفت: از پاییز سال گذشته فراخوان این جشنواره اعلام شد كه تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه قریب ۴ هزار اثر را در ۴ رشته هنری از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر كشور دریافت كردیم.

وی با بیان اینكه داوری آثار طی دو مرحله انجام شد، اظهار كرد: نمایشگاه‌هایی از آثار برگزیده‌ مرحله‌ اول در رشته‌های نقاشی، عكس، گرافیك و خوشنویسی خرداد ماه امسال در ۶ گالری برپا شد كه مورد استقبال علاقه‌مندان، صاحب‌نظران و منتقدان قرار گرفت.

رستگار ادامه داد: در بازدیدی معاون وقت قرآن و عترت وزارت ارشاد در سال گذشته از نمایشگاه‌های این جشنواره داشتند اعلام كردند كه به استناد آنچه در این نمایشگاه‌ها مشاهده كردیم شیراز می‌تواند به عنوان قطب قرآن و هنر كشور مطرح شود.

رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس با بیان اینكه معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد قول مساعد همكاری برای انواع كمك‌ها در این مسئله دادند كه امیدواریم محقق شوند، گفت: چندین كار دیگر نیز به وزارت ارشاد پیشنهاد شد كه مصوبات آن هم اخذ شده است و امیدواریم بتوانیم هنر قرآنی را در سطح كشور و بلكه بین‌المللی گسترش دهیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار كرد: از كل آثار دریافت شده ۵۵۴ اثر مربوط به بخش نقاشی، ۴۷۵ اثر مربوط به بخش خوشنویسی، یك هزار و ۲۳۶ اثر مربوط به بخش عكس و یك هزار و ۳۲۸ اثر مربوط به بخش گرافیك بود.

رستگار با تصریح اینكه مطلوبیت كیفی آثار، كار داوران را دشوار كرده بود، گفت: داوران علی‌رغم تمام دشواری‌ها، ۳۴ اثر در بخش نقاشی، ۳۶ اثر در بخش خوشنویسی، ۳۲ اثر در بخش عكاسی و ۹۴ اثر در بخش گرافیك را برای حضور در بخش نمایشگاهی پذیرفتند.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در بخش پایانی سخنان خود از تمام داوران، دست‌اندركاران و نهادهای همكار در برپایی این جشنواره قدردانی كرد.

گزارش تصویری این برنامه را از اینجا مشاهده نمایید.


ارتباط با ما

آدرس: تهران -خيابان انقلاب -خيابان قدس
خيابان بزرگمهر - پلاک 85

تلفن : 66402882-66970775
پست الکترونيک: isqa.ir@gmail.com