» » » آخرین جزئیات سی‌ودومین جشنواره ملی قرآن دانشجویان


17 آبان 1396
آخرین جزئیات سی‌ودومین جشنواره ملی قرآن دانشجویان

گروه مسابقات: دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با اشاره به آخرین جزئیات این جشنواره و زمان‌بندی‌های آن،‌ گفت: در این دوره از مسابقات در دو بخش اساتید و کارکنان شاهد رقابت ۱۰۰۸ شرکت‌کننده خواهیم بود.

محمدمهدی بحرالعلوم، دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان و اولین دوره جشنواره قرآنی اساتید دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد آخرین اخبار و تحولات این جشنواره، گفت: مرحله نهایی این دوره از مسابقات از روز ششم آذر تا نهم همین ماه در حوزه هنری تهران به میزبانی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نشست خبری این جشنواره طی هفته آینده برگزار می‌شود، در مورد زمانبندی‌های جشنواره افزود: روز ششم آذرماه شاهد پذیرش متسابقان بعد از آن نیز آزمون بخش کتبی در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. 

دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان تصریح کرد: مراسم افتتاحیه مسابقات نیز صبح روز هفتم آذرماه برگزار می‌شود و طی آن از برگزیدگان رشته‌های غیر حضوری و کتبی تجلیل خواهد شد.

بحرالعلوم اظهار کرد: از بعدازظهر روز هفتم نیز رقابت‌های بخش آوایی یا شفاهی آغاز می‌شود و تا صبح روز هشتم آذرماه ادامه دارد. اگر برخی رشته‌ها نیاز به مرحله فینال داشته باشد، فینال آن رشته‌ها در بعدازظهر روز هشتم آذرماه برگزار می‌شود. همچنین مراسم اختتامیه نیز شامگاه روز هشتم آذرماه برگزار می‌شود و روز نهم خروج متسابقان را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تمامی شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در مجموعه حوزه هنری رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند، گفت: رقابت‌های بخش بانوان در دو بخش اساتید و دانشجویان در سالن‌های مجزا و به صورت همزمان برگزار می‌شود. 

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه هتل‌های محل اسکان شرکت‌کنندگان نزدیک محل مسابقات است،‌ گفت: به لحاظ رفت و آمد و تأخیرهایی که ممکن است در این زمینه به ذهن برسد مشکلی وجود نخواهد داشت.

بحرالعلوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه داوری مسابقات در رشته‌های غیرحضوری آغاز شده است، ‌افزود: روز گذشته داوری رشته‌‌های معرق و منبت و نقاشی آغاز شده است. «مرتضی حیدری» و «سهیلا استادمحمدی» آثار نقاشی این جشنواره را داوری کردند و استاد «هوشیار» و استاد «فرحناز شیخ‌الاسلامی» نیز داوری آثار منبت و معرق را بر عهده داشتند. همچنین مسئولیت هیات داوران بخش هنری جشنواره را «مرتضی گودرزی‌دیباج»، رییس سابق مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و استاد دانشگاه بر عهده دارد.

دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با اشاره به اینکه برخی دیگر از رشته‌های غیرحضوری داوری می‌شود، اظهار کرد: این داوری‌ها تا هفته آینده و با داوری بخش‌هایی همچون پژوهشی، فناوری و ادبی و ... به پایان می‌رسد.

وی اذعان کرد: در بخش آوایی نیز داوران مشخص شده و هماهنگی‌هایی نهایی برای حضور یا عدم حضور آنها باقی مانده است که این موضوع نیز طی روزهای آینده نهایی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بحرالعلوم در ادامه در مورد آمار شرکت کنندگان این دوره از جشنواره نیز بیان کرد: با توجه به اینکه بخش اساتید به صورت آزمایشی و برای اولین بار است، در رشته‌های محدودتری برگزار می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد:  در این دوره مجموعاً ۱۰۰۸ نفر شرکت‌کننده حضور خواهد داشت. البته دانشگاه آزاد هنوز جشنواره داخلی خود را برگزار نکرده و ما در این رقم نهایی سهمیه آن دانشگاه را نیز حساب کرده‌ایم. 

وی گفت: در بخش معارفی ۱۹۶ نفر، در بخش آوایی ۳۸۳ نفر، در بخش هنری ۲۰۴ نفر، در بخش ادبی ۹۶ نفر، در بخش فناوری ۵۳ نفر و در بخش پژوهشی نیز ۷۶ نفر حضور خواهند داشت. از این تعداد ۹۵ نفر در بخش اساتید و بقیه در بخش دانشجویان حضور دارند. همچنین در بخش اساتید ۵۰ نفر از شرکت کنندگان در بخش آقایان و ۴۵ نفر نیز در بخش بانوان. همچنین در بخش دانشجویان نیز ۵۰۰ شرکت‌کننده در بخش آقایان ۴۱۳ نفر نیز در بخش بانوان، مجموع شرکت‌کنندگان نیز همانطور که گفته شد ۱۰۰۸ نفر است که سهم بانوان ۴۵۸ و سهم آقایان نیز ۵۵۰ شرکت کننده است.

یادآور می‌شود سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان و اولین دوره جشنواره قرآنی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور با حضور نفرات برتر جشنواره‌های قرآن و عترت داخلی دانشجویان و اساتید دستگاه‌های دانشگاهی شامل دانشگاه‌های وزارت علوم، دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود. میزبان دوره گذشته این جشنواره نیز دانشگاه فرهنگیان بود که رقابت‌های آن در مشهد مقدس برگزار شد.

این جشنواره امسال برای اولین بار است که خارج از زمان هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، همچنین رقابت‌های بخش اساتید نیز برای اولین بار است که به این مسابقات افزوده می‌شود.


ارتباط با ما

آدرس: تهران -خيابان انقلاب -خيابان قدس
خيابان بزرگمهر - پلاک 85

تلفن : 66402882-66970775
پست الکترونيک: isqa.ir@gmail.com