» » نخستین مسابقات قرآن نیروهای مسلح به میزبانی وزارت دفاع


12 شهریور 1396
نخستین مسابقات قرآن نیروهای مسلح به میزبانی وزارت دفاع

نخستین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح به منظور تعامل بیشتر بین نیروها در استان‌های فارس، اصفهان و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مجید گلشادی، مدیر دارالقرآن وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: به لحاظ تعامل بین نیروهای مسلح از قبیل ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی آنها، وزارت دفاع مصمم به برگزار مسابقات نیروهای مسلح بین این نیروها در سه استان فارس، اصفهان و خراسان رضوی کرده است.
وی با تأکید بر اینکه این مسابقات نخستین سالی است که برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۵ و ۱۰ جزء بین کارکنان نیروهای مسلح استا‌ن‌ها برگزار می‌شود.
گلشادی اضافه کرد: هر کدام از نیروهای مسلح در هر رشته چهار نفر از برترین‌های خود را به میزبانی مسابقات وزارت دفاع دعوت می‌کنند که با قضاوت داوران منطقه‌ای این مسابقات داوری می‌شود.
وی ادامه داد: از هر سازمان ۱۲ نفر و در مجموع ۴۸ نفر در مسابقات حضور دارند و به منتخبان اول تا سوم هر رشته، جوایز نقدی کمک هزینه سفر معنوی تقدیم می‌شود.
مدیر دارالقرآن وزارت دفاع عنوان کرد: این مسابقات در استان فارس از ۱۳ شهریورماه به مدت یک روز آغاز می‌شود و آیین اختتامیه آن نیز ۱۴ شهریورماه با حضور مقامات استانی و مسئولان وزارت دفاع و سازمان عقیدتی ـ سیاسی این وزارت انجام می‌گیرد.
وی افزود: این مسابقات به میزبانی سازمان صنایع الکترونیک شیراز به عنوان ارشد و هماهنگ‌کننده عقیدتی ـ سیاسی در استان فارس انجام می‌شود.
گلشادی ادامه داد: این مسابقات در استان اصفهان نیز توسط ارشد و هماهنگ‌کننده عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع، اول آذرماه برگزار می‌شود و در استان خراسان رضوی طی سه ماه چهارم سال، فصل زمستان برپا خواهد شد که تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌شود.
وی تصریح کرد: این مسابقات قرآن تک‌مرحله‌ای و تنها به منظور تعامل بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای نخستین بار است که به میزبانی وزارت دفاع در سه استان فارس، اصفهان و خراسان رضوی برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، مسابقات نیروهای مسلح به صورت دوسالانه در سطح کشور برگزار می‌شود، اما این مسابقات استانی است که به منظور تعامل بین نیروهای مسلح استان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی آنها این مسابقات به صورت داخلی در استان‌ها اجرا می‌شود.


ارتباط با ما

آدرس: تهران -خيابان انقلاب -خيابان قدس
خيابان بزرگمهر - پلاک 85

تلفن : 66402882-66970775
پست الکترونيک: isqa.ir@gmail.com